Gå til hovedindhold

Indflytning

Her kan du finde svar på praktiske spørgsmål

Indhold

    Ofte stillede spørgsmål

    Når du har fået tilbudt en bolig og sagt ja, så vil du skulle forholde dig til disse papirer:

    • Huslejekontrakt
    • Servicekontrakt
    • Administrationsaftale
    • Beboeren skal selv sørge for at tegne en forsikring
    • Tilmelding til PBS til betaling af medicin
    • Ansøgningsskema om boligydelse
    • Evt. ansøgningsskema om boligindskudslån

    Når du flytter ind på Rønshave er målet at din dagligdag fortsætter så uændret som muligt, så derfor tilbyder vi at komme på besøg hos dig inden du flytter.
    Sammen med dig og din familie vil der blive lavet en aftale om, hvordan din hverdag helst skal være, og hvad du skal have hjælp til osv.

    Nogen tid efter du er flyttet ind vil der blive fulgt op på denne aftale.

    Der skal som ved andre flytninger meldes adresseændring til folkeregisteret.

    Du og din familie bedes fortsat ordne økonomien, herunder betaling af apotekerregninger, licens, telefon m.m. Det anbefales at være tilknyttet PBS.
    Der er en værdiboks i hver bolig til opbevaring af værdier.

    Hvis du har lyst til, sammen med din familie, at fortælle om dit liv, kan du få udleveret et skema på plejehjemmet. Hensigten med dette er, at der kan komme situationer i dagligda­gen, hvor personalet vil have større mulighed for at forstå og hjælpe dig.

    Nogle af stikordene er måske allerede blevet berørt ved den samtale, der bliver afholdt i forbindelse med indflytningen.

    Det er kun dig der bestemmer, hvad du synes vi skal vide, og oplysningerne du giver os anvendes kun til de der skal hjælpe dig i dagligdagen her på plejehjemmet.

    Sidst opdateret: 7. november 2023