Praktiske oplysninger

Ofte stillede spørgsmål

  • Ved indflytning udarbejdes der en kontrakt, som kan omfatte:

    Kostpakken (alle måltider og mellemåltider)
    Vaskepakken (vask af privat tøj)
    Rengøringspakken (rengøringsmidler, toiletpapir, køkkenrulle, plastposer m.m.)

    Betalingen for dette, kan ved udarbejdelse af kontrakten blive tilmeldt bankernes betalingsservice.

  • Mad skal afbestilles på Life Manager. I enkelte situationer kan der afmeldes ved plejepersonale.

  • Ved indflytning bibeholder borgeren egen læge ellers skal dette ændres på borgerservice.

  • Ved indflytning skal beboerne bibeholde/tegne såvel indbo som ansvarsforsikring.

  • Vigtige personlige attester så som:

    • Dåbsattest
    • Sygesikringsbevis
    • Personnummerbevis
    • Vielsesattest
    • Pas

    Bedes beboerne selv opbevare.

  • Huset har egen liftbus. Bussen bruges til udflugter med beboerne. Bussen må ikke benyttes til taxakørsel/privatkørsel.

  • Ved ferie eller udflugter ud af huset, skal maden afbestilles på Life Manager

  • Der afholdes gudstjeneste /andagt i huset - ca. 1 gang pr måned. Beboerne fra ældreboligerne på Kirketoften er velkommen til at deltage.

    Tidspunkterne kan ses i aktivitetskalender på Life Manager

  • Der forefindes ikke noget gæsteværelse, men ved behov kan der lånes en gæsteseng.

  • Indflydelse er godt, og ved at blive medlem af Bruger- Pårørenderådet, har du som beboer eller pårørende mulighed for at øve indflydelse på, hvordan plejehjemmet drives. Læs mere om rådet nedenfor.

    Bruger- og Pårørenderåd – Kirketoftens ældrecenter

    Rådet består af:

    Pårørende, repræsentant fra Seniorrådet, Områdeleder og Driftsleder

    Rådets formål:

    • Bruger- og pårørenderåd har til opgave at fungere som et forum for dialog mellem beboere, familie, venner og medarbejder/ledelse, om udfoldelsen af det gode hverdagsliv og daglige aktiviteter på plejehjemmet.
    • Rådets formål er i samarbejde med ledelse og personale at skabe trivsel og muligheder for dem, der har deres hjem på og omkring plejehjemmet.

    Rådets opgaver:

    • Bruger- og pårørenderådet udøver sit virke i møder (ca. 4 om året)
    • Bruger- og pårørenderådet er beboernes og familiernes talsmænd i forhold til ledelse og andre
    • Bruger- og pårørenderådet kan udtale sig om emner i forhold til rådets formål og opgaver
    • Rådet kan ikke behandle klager, person- eller personalesager
    • I samarbejde med ledelsen give gensidig information om anliggender af interesse for plejehjemmet
    • Rådet skal bidrage til at skabe det gode hverdagsliv i og omkring boligen, herunder aktiviteter og samvær, madplaner m.m.
    • Rådet skal understøtte forventningsafstemning og udvikling inden for de rammer, som plejehjemmet drives efter
    • Rådet skal orienteres om tilsynsrapporter fra såvel de kommunale som det faglige tilsyn fra embedslægeinstitutionen, samt de handleplaner som på den baggrund iværksættes
    • Rådet arbejder ud fra en normalforretningsorden
    • Deltage i tværgående møder, f.eks. om aktiviteter på tværs af plejehjem, temamøder med politikere/forvaltning m.m.
  • Vi har en kat ved navn Bine.

Sidst opdateret 20.03.2019

Del denne side med verden eller bare en ven på Facebook, Twitter, Google+, LinkedIn eller mail.

Fandt du siden nyttig?