Fælles for plejehjemmene

Ofte stillede spørgsmål

  • Adresseændring og lægevalg skal foretages ved Borgerservice, Aabenraa Kommune- Skelbæk vej 2

    Ved indflytning kan der også søges hjælp ved plejehjemmets administrative medarbejdere.

  • Skal man ud af huset, kan maden afbestilles i Life Manager på beboerens tablet, der er i lejligheden.

    Ved eks. indlæggelser bliver kosten refunderet tilbage i hele dage.

     

  • Vigtige personlige attester så som:

    • Dåbsattest,
    • Personnummerbevis,
    • Vielsesattest,
    • Testamente
    • Pas

    Bedes beboerne selv opbevare.

    Sundhedskortet opbevares i beboermapper.

  • Rådets formål:

    • Bruger- og pårørenderåd har til opgave at fungere som et forum for dialog mellem beboere, familie, venner og medarbejder/ledelse, om udfoldelsen af det gode hverdagsliv og daglige aktiviteter på plejehjemmet.
    • Rådets formål er i samarbejde med ledelse og personale at skabe trivsel og muligheder for dem, der har deres hjem på og omkring plejehjemmet.

    Rådets opgaver:

    • Bruger- og pårørenderådet udøver sit virke i møder (ca. 4 om året)
    • Bruger- og pårørenderådet er beboernes og familiernes talsmænd i forhold til ledelse og andre
    • Bruger- og pårørenderådet kan udtale sig om emner i forhold til rådets formål og opgaver
    • Rådet kan ikke behandle klager, person- eller personalesager
    • I samarbejde med ledelsen give gensidig information om anliggender af interesse for plejehjemmet
    • Rådet skal bidrage til at skabe det gode hverdagsliv i og omkring boligen, herunder aktiviteter og samvær, madplaner m.m.
    • Rådet skal understøtte forventningsafstemning og udvikling inden for de rammer, som plejehjemmet drives efter
    • Rådet skal orienteres om tilsynsrapporter fra såvel de kommunale som det faglige tilsyn fra embedslægeinstitutionen, samt de handleplaner som på den baggrund iværksættes
    • Rådet arbejder ud fra en normalforretningsorden
    • Deltage i tværgående møder, f.eks. om aktiviteter på tværs af plejehjem, temamøder med politikere/forvaltning m.m.

    I er altid velkomne til at kontakte os. Også gerne med ideer til, hvordan vi kan blive bedre.

  • Beboeren på plejehjemmet skal som i enhver anden bolig have egen indbo og ansvarsforsikring.

    Nogle forsikringer har en decideret plejemhjemsforsikring, så kontakt derfor dit forsikringsselskab og hør nærmere om det er noget, som de tilbyder.

  • Busser på plejehjemmene må ikke udlånes til privatkørsel eller anvendes til taxakørsel.

Sidst opdateret 19.06.2020

Del denne side med verden eller bare en ven på Facebook, Twitter, Google+, LinkedIn eller mail.

Fandt du siden nyttig?